Regulamin użytkowania platformy B2B firmy MDM Firany Sp. z o. o.

§ 1 Warunki ogólne.

  1. Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób składania zamówień w platformie B2B firmy MDM Firany Sp. z o. o.

  2. Pojęcia zawarte w regulaminie oznaczają:

    1. platforma B2B – strona internetowa umożliwiająca składanie zamówień przez połączenie internetowe,

    2. sprzedawca – MDM Firany Sp. z o. o.

    3. login – numer NIP kontrahenta,

    4. hasło – ciąg znaków znany tylko kontrahentowi będących uzupełnieniem loginu, który jest niezbędny do uruchomienia platformy B2B,

    5. kontrahent – osoba prawna lub fizyczna zarejestrowana w bazie danych firmy MDM Firany Sp. z o. o. posiadająca dostęp do platformy B2B.

    6. osoba trzecia – użytkownik inny niż kontrahent,

    7. belka towarowa – dostępny metraż określonego produktu,

    8. produkt – artykuł dostępny do zamówienia,

    9. zamówienie – produkty wybrane z kategorii, dodane do koszyka i przetworzone na potrzeby realizacji zamówienia,

    10. etapy koszyka – procesy realizacji zamówienia,

    11. rezerwacja – produkt wybrany przez klienta, który obecnie nie jest dostępny w magazynie,

    12. kategoria – podział produktów ze względu na ich charakterystykę,

    13. koszyk – zamówienie generowane na podstawie artykułów dostępnych w kategoriach,

    14. uwagi do produktu – miejsce wpisania dodatkowych informacji do wybranego produktu,

    15. uwagi do zamówienia – miejsce wpisania dodatkowych informacji do zamówienia,

    16. program wewnętrzny - program przekazujący dane do platformy B2B,

    17. synchronizacja – wymiana danych pomiędzy platformą B2B, a programem wewnętrznym firmy MDM Firany Sp. z o. o. ,

    18. rabat – procentowa zmniejszona wartość produktu zgodna z ustalonymi warunkami współpracy z kontrahentem,

    19. kupon - specjalnie przygotowany odcinek materiału odcięty z belki handlowej pod indywidualne zamówienie klienta,

    20. twoja cena – cena produktu ustalona według warunków współpracy,

    21. karta kontrahenta – dane kontrahenta zapisane w programie wewnętrznym,

    22. karta produktu – informacje o produkcie zapisane w programie wewnętrznym,

    23. aktywny adres e-mail – adres poczty elektronicznej kontrahenta,

    24. limit kredytowy – wartość nieprzekraczalnej sumy zakupionych produktów ustalona z kontrahentem,

    25. minimum logistyczne – jeśli produkty dodane do koszyka nie przekroczą kwoty 700,00 zł brutto, zostanie naliczona opłata transportowa w kwocie 20,00 zł brutto, a w przypadku przesyłek pobraniowych 28,30 zł brutto,

    26. pobranie – kwota pobierana przez kuriera w momencie odbioru zamówienia,

    27. status zamówienia – etap realizacji zamówienia.

  3. Niedopuszczalne jest przekazywanie osobom trzecim dostępu do platformy B2B, a w szczególności firmom konkurencyjnym jak i wykorzystywanie mechanizmów zawartych na stronie do tworzenia własnych rozwiązań.

  4. Wszystkie zamówienia na koncie kontrahenta traktowane są jako zlecone do realizacji i kontrahent ponosi odpowiedzialność za to kto ma dostęp do platformy B2B i w sytuacji spornej to w jego geście leży wyjaśnienie zaistniałej sytuacji.

  5. Do rozpoczęcia pracy w platformie B2B, kontrahent musi posiadać aktywny adres e-mail.

  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówienia kontrahenta w sytuacji kiedy limit kredytowy został przekroczony.

  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości kwoty minimum logistycznego jak i kwoty za opłatę transportową.

  8. Sprzedawca ma możliwość zmiany warunków rozliczenia płatności u kontrahenta za zamówienie na formę pobrania w sytuacji kiedy kontrahent zalega z płatnościami.

  9. Sprzedawca w każdej chwili może zablokować dostęp do platformy B2B dla kontrahenta lub odmówić zrealizowania zamówienia.

  10. Platforma B2B w rozumieniu prawnym nie jest sklepem internetowym, a co za tym idzie nie obowiązują go przepisy regulujące postępowanie w sytuacji reklamacyjnej, zwrotowej.

  11. Platforma B2B jest przedłużeniem handlowym, ułatwieniem dla kontrahenta współpracy ze sprzedawcą.

 § 2 Dane kontrahenta

  1. Informacje o danych kontrahenta jak i adresach wysyłki synchronizowane są z programu zewnętrznego.

  2. Dane są uzupełniane w momencie rozpoczęcia współpracy z kontrahentem.

  3. Kontrahent przy pierwszym logowaniu używa swojego loginu i domyślnego hasła.

  4. Po zalogowaniu warunkiem koniecznym jest zaakceptowanie regulaminu platformy B2B i ustanowienie własnego hasła znanego tylko kontrahentowi.

  5. Zmiana hasła na inne niż to co zostało ustalone przy pierwszym logowaniu jest możliwe w zakładce DANE KONTRAHENTA.

  6. W sytuacji kiedy kontrahent zapomni hasła, istnieje możliwość przypomnienia go używając opcji "Nie pamiętasz hasła?".

  7. Kontrahent nie ma możliwości samodzielnej zmiany swoich danych.

  8. Jedyną dopuszczalną formą zmiany danych kontrahenta jest kontakt ze sprzedawcą w zakładce "KONTAKT". Wysyłając wiadomość email pod adres pomoc@b2b.mdm-firany.pl wskazuje powód zmiany danych rejestrowych. Zgłoszenie jest analizowane przez sprzedawcę i na podstawie informacji znajdujących się na stronie CEIDG lub KRS weryfikuje stan faktyczny zgłoszenia. W przypadku różnicy, kontrahent może być poproszony o przesłanie dokumentów potwierdzających zmianę danych rejestrowych.

 § 3 Produkty i kategorie

  1. Kontrahent ma dostęp do listy produktów dostępnych w platformie B2B.

  2. Każdy produkt posiada swoją cenę katalogową jak i cenę specjalną kontrahenta ustaloną na podstawie warunków współpracy.

  3. Produkty dostępne w platformie są jedynie pomocą dla kontrahenta podczas kompletowania zamówienia, ale nie mogą być traktowane jako odpowiednik realnego produktu.

  4. Mimo dołożenia wszelkich starań produkty dostępne w platformie B2B mogą różnić się od realnego produktu, kolorem, proporcjami jak i w niektórych przypadkach wzorem..

  5. Produkty dostępne w platformie B2B są dostępne są w następujących jednostkach miary: mb - metr bieżący, szt. - sztuka, kpl - komplet, m - metr.

  6.  W przypadku produktów z dostępną jednostką miary "m - metr" sprzedaż odbywa się przez wpisanie wielokrotności liczby jaka nas interesuje. Przykładem, może być produkt, który w opisie zawiera informację, że jest sprzedawany w opakowaniach po 50 m, co oznacza, że nie można odciąć mniejszej ilości niż ta co znajduje się w opakowaniu. W polu dostępnym do zamówienia należy wtedy wpisać 50, jeśli interesuje Nas zakup 100 m, należy wpisać 100 itd.

  7. Produkty dodane jako "KO" - "Krótkie sztuki" są objęte dodatkowym rabatem, zamówienie może odbyć się tylko na stanie dostępnym. W przypadku stanu magazynowego "0" nie ma możliwości zarezerwowania takich produktów.

§ 4 Zamówienie

  1. Liczba produktów dodawanych do koszyka jest nieograniczona co oznacza, że kontrahent ma możliwość dodania wszystkich produktów za jednym razem bez konieczności tworzenia dodatkowych zamówień.

  2. Koszyk kontrahenta jest aktywny przez cały czas co oznacza, że produkty mogą być dodawane w różnych odstępach czasowych.

  3. Zbyt długie przetrzymywanie produktów w koszyku bez potwierdzenia zamówienia może skutkować brakiem otrzymanie zamówionych produktów, gdyż inny klient może złożyć na nie zamówienie.

  4. Zamówienia na wyroby runowe będą realizowane osobno na każdą belkę dodaną do koszyka.

  5. W przypadku produktów runowych każda belka będzie spakowana osobno i policzona jako osobna przesyłka.

  6. Wyroby runowe nie wliczają się do minimum logistyczne,

  7. Istnieje możliwość dodania do koszyka produktów, które posiadają stan ilościowy "0". Wtedy zamiast dostępnych wariantów pojawi się pole "Dodaj do rezerwacji" z możliwością wpisania orientacyjnej ilości do zamówienia.

  8. W przypadku dodania produktu do "Rezerwacji" w koszyku pojawi się stosowna informacja.

  9. Można dodawać produkty do "Rezerwacji" wraz z produktami dostępnymi, podczas realizacji takiego zamówienia to co zostało zarezerwowane zostanie zrealizowane w późniejszym terminie, ale cena produktu może ulec zmianie.

  10. Ilość metrażowa dodanych produktów może różnić się nieznacznie od tego co zostało wysłane przez kontrahenta w zamówieniu. Starając się skompletować zamówienie w stosunku 1 do 1 może wyniknąć sytuacja, że zlokalizowanie konkretnie wskazanej belki będzie utrudnione przez bardzo dużą ilość metrażową wybranego produktu.

  11. Istnieje możliwość zamówienia niektórych produktów w formie kuponu, gdzie minimalna ilość to 1mb.

  12. Możliwość zakupu kuponowego jest udostępniona tymczasowo i obowiązuje do odwołania tylko w wybranych kategoriach i produktach z dostępnym stanem magazynowym.

  13. Jeśli zakup kuponowy jest możliwy w karcie produktu pojawi się stosowne pole oznaczone jako: "dodaj kupon".

  14. Ceny kuponu różnią się od ceny metrażowej i nie obowiązuje przy nich rabat.

  15. System dolicza do ceny katalogowej w przypadku zakupu kuponowego dodatkowe 30%.

  16. Serwis kuponowy realizowany jest tylko i wyłącznie za pobraniem, a w przypadku nie spełnienia minimum logistycznego pobierana jest opłata transportowa.

  17. Obsługa kuponowa nie łączy się z regularnym zamówieniem i nie będzie realizowana w tym samym terminie.

  18. Kontrahent składa zamówienie za pośrednictwem platformy B2B dodając do koszyka produkty dostępne w kategoriach.

  19. Z racji bardzo dużej ilości zamówień i kolejności ich wykonywania, nie ma możliwości dokładania produktów do wcześniej wysłanych zamówień. Każde następne zamówienie będzie realizowane jako "NOWE" i jeśli minimum logistyczne nie zostanie osiągniete zostaną doliczone koszty transportu do nowego zamówienia.

  20. Proces zamówienia podzielony jest na trzy etapy koszyka:

    1. Pierwszy etap KOSZYK:

      • Kontrahent widzi listę produktów znajdujących się w koszyku ze szczegółowymi informacjami.

      • Kontrahent ma możliwość dodania uwag do konkretnego produktu.

      • Kontrahent jest informowany o dodatkowych kosztach wynikających z tytułu transportu.

      • Sposób płatności ustalony jest z góry i kontrahent nie ma możliwości jego zmiany za pośrednictwem platformy B2B.

      • Zakończenie pierwszego etapu odbywa się po przez naciśnięcie przycisku „Złóż zamówienie”.

    2. Drugi etap TWOJE DANE:

      • Na tym etapie kontrahent wybiera adres do wysyłki dostępny na jego karcie kontrahenta oraz ma możliwość dodania uwag do zamówienia.

      • W dalszej części etapu kontrahent ma możliwość jeszcze raz podejrzeć produkty dodane do koszyka.

      • Zakończenie drugiego etapu odbywa się po przez naciśnięcie przycisku „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.

      • Po zakończeniu drugiego etapu, zamówienie jest synchronizowane z programem wewnętrznym i rozpoczyna się proces kompletowania produktów jak i jego realizacji, w tym miejscu w zamówieniu nie może być już nic zmieniane przez kontrahenta.

    3. Trzeci etap ZAKOŃCZENIE:

      • Na tym etapie kontrahent jest poinformowany o zakończeniu składania zamówienia, kwocie, numerze zamówienia, danych wybranych do wysyłki, uwagach dodanych do zamówienia, liście dostępnych produktów jak i dodatkowych kosztach, jeśli takie wystąpiły.

      • Wartość końcowa zamówienia może ulec zmiana w sytuacji kiedy kontrahent nie zwrócił uwagi przy wpisywaniu zamawianej ilości w określonym produkcie.

§ 5 Zamówienia i płatności

  1. Kontrahent za pośrednictwem platformy B2B ma dostęp do swoich zamówień, płatności rozliczonych i nierozliczonych.

  2. W zamówieniach kontrahent ma podgląd na status swojego zamówienia, w platformie B2B dostępne są trzy statusy:

    1. Pierwszy status NOWE:

      • Zamówienie zostało dopiero wysłane do programu wewnętrznego i czeka na realizację.

    2. Drugi status REZERWACJA:

      • Zamówienie zostało oznaczone jako REZERWACJA z powodu braku dostępnego produktu na stanie magazynowym lub też niewystarczającej ilości zamówionego produktu.

    3. Trzeci status POTWIERDZONE:

      • Zamówienie jest w trakcie realizacji.

    4. Czwarty status ZAKOŃCZONE:

      • Zamówienie jest zakończone i gotowe do wysłania.

 § 6 Dostawy

  1. Zamówienia złożone do godziny 12:00 staramy się realizować tego samego dnia.

  2. Zamówienia złożone po godzinie 12:00 będą realizowane w dniu następnym.

  3. W przypadku zamówień kuponowych czas realizacji wynosi do 5 dni roboczych, nie wliczając w to czasu dostawy do klienta.

  4. Wyroby runowe sprzedawane w metrażu, będę realizowane w ramach oddzielnej wysyłki w kwocie 20,00 zł brutto za każdy zamówiony produkt, np. 3 belki wyrobów runowych = 3 x 20,00 zł brutto = 60,00 zł brutto za 3 przesyłki.

  5. Minimum logistyczne w przypadku wyrobów runowych nie wlicza się do kosztów dostawy, jest to osobna przesyłka.

  6. Dostawy realizowane są za pośrednictwem zewnętrznej firmy kurierskiej.

  7. Zgodnie z panującym regulaminem firmy kurierskiej wysłane zamówienia obowiązuje 3 dniowy termin dostarczenia, jednak w większości przypadków towar dostarczany jest po dwóch dniach.

  8. Przesyłka musi być sprawdzona w obecności kuriera i w przypadku widocznych uszkodzeń wynikających z transportu należy sporządzić protokół reklamacyjny zgodny z regulaminem firmy kurierskiej w momencie otrzymania przesyłki. Protokoły sporządzane w innym terminie nie będą uwzględnianie jako reklamacyjne i firmy kurierskie nie uwzględniają reklamacji.

 § 7 Reklamacje i zwroty

  1. Zamówiony towar nie podlega zwrotowi.

  2. Zgłoszenie reklamacji zakupionego towaru powinno nastąpić niezwłocznie.

  3. Maksymalny termin zgłoszenia reklamacji wynosi 2 lata od momentu zakupu - liczone od daty wystawienia dokumentu sprzedaży.

  4. Reklamowany towar powinien być zabezpieczony (folia, karton) na czas dostarczenia do firmy.

  5. Każdy reklamowany towar musi zawierać osobne zgłoszenie reklamacyjne (5 belek = 5 zgłoszeń reklamacyjnych).

  6. Druk zgłoszenia reklamacyjnego dostępny jest pod tym linkiem.

  7. W przypadku braku możliwości pobrania druku reklamacyjnego, druk może być sporządzony własnoręcznie przez Kontrahenta i musi zawierać następujące informacje:

    1. Numer dokumentu zakupu.

    2. Data dokumentu zakupu.

    3. Pełny kod towaru, zawierający szerokość i kolor.

    4. Ilość reklamowanych metrów

    5. Powód reklamacji wraz z oznaczeniem opisanego problemu bezpośrednio na zakupionym towarze.

    6. Osoba sporządzająca zgłoszenie reklamacyjne.

    7. Oznaczenie Kontrahenta tworzącego zgłoszenie reklamacyjne - pieczątka firmowa.

  8. W przypadku uszkodzeń w transporcie przesyłka obowiązkowo musi być sprawdzona w obecności kuriera i w przypadku widocznych uszkodzeń wynikających z transportu należy sporządzić protokół reklamacyjny zgodny z regulaminem firmy kurierskiej w momencie otrzymania przesyłki. Protokoły sporządzane w innym terminie nie będą uwzględnianie jako reklamacyjne i firmy kurierskie nie uwzględniają reklamacji.